Dinsdag 23 april 2019 | 19:45 – 21:30 uur |
Instituto Cervantes Utrecht |Domplein 3, 3512 Utrecht (stad) |
Geen foto van Beyoncé, geen Kardashian, maar een foto van een ei heeft met 23 miljoen likes het record van meeste likes op Instagram verbroken. Iedere week gaat er wel iets anders viral. Maar hoe gaat dat eigenlijk in z’n werk?
Het is lastig te voorspellen op welk moment en waarom het één wel, en het ander niet massaal gedeeld wordt op sociale media. En waar trekken we de grens? Deze nieuwe trends zijn ook elders zichtbaar. Zo gaat er gaat minder geld naar Giro555, maar crowdfundacties zoals die van Maarten van der Weijden of een Huis Vol lopen storm. Daarnaast is er geen enkel persoon van onder de 30 dat nog nooit van ‘memes’ gehoord heeft. Wat betekent dit voor de toekomst van media en communicatie? En is een mediahype een natuurverschijnsel of opzettelijke manipulatie?
Hierover gaan we in gesprek met Anna Wijnands en Denis Doeland. Anna Wijnands is freelance social media expert en heeft haar eigen bedrijf, Anna’s Illustrations. Denis Doeland is specialist in de digitale wereld en schrijver van het boek ‘VanAnaloognaarDigitaal.nu’
Deze lezing is gratis en openbaar toegankelijk. Na de lezing is er een borrel in Café Hemingway!